לייעוץ ראשוני ללא התחייבות:
03-6001112

נהיגה בשכרות – החרמת רכבים

מדינת ישראל נלחמת בשיניה במניעת הקטל בדרכים. אחת מדרכי הפעולה הן הגברת ההרתעה והחמרה בענישה בגין נהיגה בשכרות, הכול במטרה למנוע את הישנותה השכיחה כל כך של העבירה הנוראה הזו.

בשנת 2005 קבע המחוקק עונש מינימאלי לנהג שהורשע בנהיגה בשכרות. כל המורשע בעבירה של נהיגה בשכרות – דינו פסילת רישיון לתקופה של שנתיים לפחות. כמו כן, בסמכותם של השוטרים ובסמכותו של בית המשפט להחרים את רכבם של הנוהגים בשכרות. ראו הוזהרתם!

עונש מינימאלי לנהיגה בשכרות

במסגרת החמרת הענישה לעבירות תנועה, קבע המחוקק כי בעבירה של נהיגה בשכרות, על בית המשפט לגזור על הנאשם פסילת רישיון של מינימום שנתיים.

פנייה לייעוץ אישי עם עו"ד ספי גבאי


המחוקק הותיר לבית המשפט שיקול דעת מסוים וקבע כי בית המשפט רשאי בנסיבות מיוחדות שיירשמו, להורות על פסילת רישיונו של המורשע בעבירת נהיגה בשכרות לתקופה קצרה משנתיים. אולם בתי המשפט אינם נוטים לעשות שימוש בשיקול הדעת שנתן להם המחוקק משתי סיבות:

1. שיקולי מדיניות – בתי המשפט סבורים כי יש להכביד בעונשם של הנוהגים בשכרות למען מיגור התופעה.

2. שיקול דעת מצומצם – שיקול הדעת המצומצם שניתן לבית המשפט במסגרת האפשרות להפחתת העונש "בנסיבות מיוחדות" לא משאירה הרבה מקום לתמרון. עם נוסיף זאת למגמת בית המשפט שגם כך בעד החמרה בעונש – מעט מאוד נהגים המורשעים בנהיגה בשכרות מקבלים פסילת רישיון לפחות משנתיים.

החרמת רכבים

החרמת רכבים אפשרית במספר רב של עבירות כגון נהיגה ללא רישיון נהיגה ונהיגה בשכרות. אין ספק כי הסנקציה הזו אינה מופעלת מספיק בישראל וזאת למרות שהשבתת רכבים הוכחה כמרתיעה מעבריינות תנועה. כמובן כי אם אנו משביתים את רכבו של עבריין תנועה, אנחנו מפחיתים את הסכנה שבכביש שכן הוא כבר לא יכול לפגוע בנו, הנשק שלו הוחרם!

המלחמה בקטל בדרכים היא מלחמה קשה מאוד ואין ספק כי דרוש לנו שינוי תפיסה אדיר של אותם נהגים שמסכנים את חיינו כל יום. יש לצאת בקריאה להחרים רכביהם של כל אותם בורים יהירים שסבורים שהם מעל לחוק אשר לא מבינים כי אין זו זכותו של איש לסכן את חייהם של אחרים.

תוצאה קטלנית לנהיגה בשכרות – סיפור שהיה

ישנם מקרים רבים מאוד, רבים מדי של נהיגה בשכרות אשר נגמרו באסון. קחו לדוגמא למשל את המקרה של אדם אשר נהג בשכרות וכתוצאה הרג נערה אחת וגרם לפציעתה של נערה אחרת. בית המשפט קבע כי הנאשם נטל סיכון בלתי סביר שיאבד שליטה ברכבו עקב היותו שיכור.

בית המשפט גזר על הנאשם מאסר בפועל של 30 חודשים, מאסר על תנאי של 12 חודשים ופסילת רישיונו של הנאשם לתקופה של 10 שנים.

מקרה זה מבהיר היטב את המגמה המחמירה של בית המשפט אז אימץ מדיניות של חוסר סובלנות מוחלט לנהיגה בשכרות. כל זאת בגלל שבשביל חלק נכבד מאיתנו, הסיפור הזה מזכיר את האובדן של בן משפחה, של חבר, של שכן, של קולגה לעבודה.

הגיעה העת להבין שהדרך בה הולכת תרבות הנהיגה בישראל היא הדרך לשום מקום. היא הדרך למקום שחור משחור ללא צל של אור או תקווה.

לסיכומו של הנושא הטרגי הזה, נצא שנית בקריאה אל השוטרים ואל מערכת המשפט – יש להחרים את רכביהם של כל אלו המסכנים את חיינו. אנחנו רוצים להגיע הביתה בשלום.

 

עו"ד ספי גבאי: "כאשר אני מייצג נהג-נאשם אני תמיד נכנס לנעליו ומבין את רגשותיו במיוחד כאשר הזכות החוקתית שלו לחופש ותנועה עלולה להיפגע עקב פסילה ו/או מאסר ולכן אני נלחם עבורו עד להשגת התוצאה האופטימאלית".

עו"ד ספי גבאי בעל ניסיון רב בייצוג נהגים בעבירות תנועה שונות ובעל מומחיות מיוחדת בטיפול בתיקי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים וועדת הערר בתל בשומר. ליצירת קשר עם עו"ד ספי גבאי – 03-6001112

פנייה לייעוץ אישי עם עו"ד ספי גבאי





אין באמור לעיל ובאתר משפט תעבורה משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי או תחליף לכך; כמו כן התוכן באתר משפט תעבורה לא מתיימר להיות מדויק ו/או מקיף ו/או עדכני, ויש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו מתיישן. כל המסתמך על המידע באתר משפט תעבורה עושה זאת באחריותו המלאה ועל דעת עצמו בלבד!

פנייה לייעוץ אישי עם עו"ד ספי גבאי

שם ושם משפחה *

מספר טלפון *

נושא הפנייה




פרטי יצירת קשר:

עו"ד ספי גבאי
רחוב יגיע כפים 2,
בית פיילוט, קומה 2
תל אביב, 6777886

טלפון: 03-6001112


לייעוץ ראשוני ללא התחייבות:
03-6001112


מידע חשוב נוסף