משפט תעבורה
משפט תעבורה
פנייה לייעוץ אישי



    האם נכון לגשת למשפט תעבורה בלי עורך דין?

    משפט תעבורה הוא משפט פלילי לכל דבר ועניין. לאנשים רבים נטייה לחשוב כי משפט תעבורה הוא משפט קל יחסית שאינו מצדיק השקעה, הכנה וייצוג משפטי הולם.

    האם נכון לגשת למשפט תעבורה בלי עורך דין?

    המציאות רחוקה מכך. משפט תעבורה עלול להסתיים במאסר בפועל. משפט תעבורה מתנהל לפי כל כללי המשפט הפלילי וכפוף להוראות סדר הדין הפלילי, חוק העונשין, דיני ראיות ועוד.

    תוכן עניינים

    לכן הכנה ראויה למשפט תעבורה, על כל עבירה שהיא (מהירות מופרזת, פסילה מנהלית, נהיגה בשכרות וכו'), מחייבת הכנה מוקדמת, הכרת ההליך הפלילי ובאשר לשאלה האם נכון לגשת למשפט תעבורה בלי עורך דין, התשובה ברורה: לא ולא.

    ייצוג משפטי נכון ומקצועי עשוי להציל את הנאשם מעונשים קשים ואף מעונש מאסר בפועל. ייצוג משפטי מקצועי יידע להעלות את הנימוקים הנכונים והראויים כדי שהנאשם ייצא במינימום ענישה ואולי אף ייצא זכאי במשפטו.

    הכרת המשפט הפלילי, שמשפט התעבורה הוא חלק ממנו, הכרחית כדי לצלוח את ההליך המשפטי בשלום.

    מהם סדרי הדין הנוהגים במשפט תעבורה?

    בית המשפט המוסמך לדון בעבירות תעבורה הוא בית המשפט לתעבורה המחזיק בסמכות מקומית הנגזרת ממקום ביצוע העבירה או מקום מגוריו של הנאשם.

    1. כמו בכל משפט פלילי, השלב הראשון הוא הקראת כתב אישום. אם הנאשם מודה באשמה, בית המשפט יגזור את דינו של הנאשם.נאשם הבוחר לגשת למשפט תעבורה בלי עורך דין, עלול להפסיד כבר בשלב זה שכן הוא אינו בקי בעבירות השונות, בחומרתן, בשיטת הניקוד הנכונה ועלול להודות בעובדות המקימות לו עבירה חמורה יותר מאשר זו שהיה מודה לאחר ייעוץ משפטי מקצועי.
    2. אם הנאשם בוחר לכפור באשמה, נקבע תאריך לדיון. כבכל משפט פלילי, על התביעה להוכיח מעל לכל ספק סביר את אשמתו של הנאשם. כל ספק המוטל בראיות שהובאו בידי התביעה, עשוי לסייע לנאשם.גם כאן, נאשם הבוחר לגשת למשפט תעבורה בלי עורך דין, עלול להימצא חייב בדין בעבירת תעבורה חמורה, אשר עורך דין המתמחה בתחום, היה מצליח לקעקע את ראיות התביעה או למצער להטיל בהן ספק, דבר שהיה עשוי לגרום לזיכויו של הנאשם.חשוב לזכור כי בהתמודדות מול מערכת משומנת של תביעה מקצועית, יחסי הכוחות אינם שווים.אם קיימות למשל, שתי גרסאות, האחת של השוטר והאחת של האזרח, יקשה מאוד על אזרח הבוחר לגשת למשפט תעבורה בלי עורך דין, להפריך את גרסת השוטר.

      ייעוץ משפטי וחקירה נכונה של עדי התביעה, עשויים להציג גרסה מתקבלת אחרת או לסתור את דברי העדים, ובכך לפגום קשות בראיות התביעה וביכולתה להוכיח את אשמת הנאשם.

        פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      • מנעד העונשים הקבועים בחוק, הוא גדול מאוד. החל מעבודות שירות, מאסר על תנאי ועד למאסר בפועל.נוכח מציאות זו, השאלה האם נכון לגשת למשפט תעבורה בלי עורך דין, מקבלת תשובה ברורה: כאשר חרותו של אדם מונחת על כף המאזניים וכאשר הסיכוי האמיתי להקלה בעונש לאחר השמעת טיעונים נגדו או ערעור ראיות התביעה תלוי באופן חד משמעי בטיב הייצוג המשפטיהתשובה היא שאין לגשת למשפט תעבורה בלי עורך דין מקצועי המתמחה בתחום התעבורה.

      האם נאשם הבוחר לגשת למשפט תעבורה בלי עורך דין, פוגע ביכולתו לבטל את פסק הדין או לשנותו לאחר שניתן?

      אחד היתרונות החשובים של ייצוג משפטי במשפט תעבורה, הוא האפשרות למצוא פרצה או נימוק משפטי אשר בכוחם לשנות, לבטל או למחוק רישום פלילי בעקבות הרשעה.

      ניקח לדוגמה נאשם בנהיגה בשכרות, עבירה חמורה ביותר שעונשי מאסר בצידה.

      עורך דין מקצועי העושה מלאכתו נאמנה, יצליח לעיתים קרובות לערער את אמינות תוצאת מכשיר הינשוף באמצעות ראיה כי השוטר לא הקפיד על כללי הבדיקה, המכשיר לא היה מכויל, המקום שבו בוצעה העצירה לא אושר ככזה ועוד.

      לנאשם מן השורה אין את הכלים או את הידע כדי להעלות טענות אלו ומכאן חשיבותו של הייעץ המשפטי.

      נימוקים נוספים לביטול פסק הדין:

      1. העדר אשמה או חוסר באשמה – במקרה שבו מצליח עורך הדין לסגור את התיק, אם לפני משפט או לאחריו, עילת הסגירה היא קריטית ועשויה להשפיע על עתידו של הנאשם.סגירת תיק בעילה של "העדר אשמה" אינה משאירה רישומים פליליים בתיקי המשטרה ולא תפגע בגיליון הרישום הפלילי של הנאשם.
      2. טענת הגנה מן הצדק – למשל זיהוי פגם שנפל בהליך, טענה כי ההליך המשפטי יגרום לפגיעה חריפה בתחושת הצדק או שהעונש שהוטל על הנאשם אינו מידתי בצורה מובהקת.

      כיצד בוחרים עורך דין כדי לגשת למשפט תעבורה?

      על השאלה האם לגשת למשפט תעבורה בלי עורך דין, ענינו באריכות והראינו כי ייצוג עצמי עלול לפגוע קשות בסיכויו של הנאשם להפחית את עונשו או לבטלו כליל.

      אולם שאלת טיב הייצוג המשפטי תלויה בבקיאותו של עורך הדין בפקודת התעבורה, בסדרי הדין ובנהלי המשטרה ותקנות משרד התחבורה.

      לא כל עורך דין פלילי מתאים לייצוג נאשם במשפט תעבורה. לכן חשוב לבחור עורך דין המתמחה בדיני התעבורה שהם רבים וסבוכים, קיבלתם המלצות עליו ולאחר שנפגשתם איתו והתרשמתם מיכולותיו המקצועיות. זכרו: ייצוג משפטי במשפט תעבורה דורש התמחות ספציפית.

      ובקצרה: נאשם המעדיף לגשת למשפט תעבורה בלי עורך דין, מסכן את עתידו וחרותו.

      לייצוג בידי עורך דין יתרונות רבים ובהם היכולת לבדוק את נהלי המשטרה והתביעה, היכולת להעלות נימוקים נגד ראיות התביעה והיכולת להעמיד גרסה חלופית ולשכנע את בית המשפט כי התביעה לא הוכיחה את אשמת הנאשם מעבר לכל ספק סביר. אל תיטלו את גורלכם בידיכם.

      התייעצו בעורך דין המתמחה בדיני התעבורה.

      *אין באמור לעיל ובאתר משפט תעבורה – Trafficlaw משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי. כל המסתמך על האמור באתר משפט תעבורה עושה זאת באחריותו המלאה ועל דעת עצמו בלבד!

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8041969 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף