משפט תעבורה
משפט תעבורה
פנייה לייעוץ אישי



    משפט תעבורה: מדיניות הענישה בעבירות מהירות

    אחת מעבירות התעבורה השכיחות ביותר היא עבירה בגין נהיגה במהירות מופרזת. נהיגה שכזו יכולה לגרום נזק הן לנהג עצמו, הן ליתר המשתמשים בדרך (נהגים נוספים והולכי רגל), וכן לרכוש הנמצא בדרך (כמו רמזורים, תמרורים, וכמובן כלי רכב). לפיכך, מדיניות הענישה בעבירות מהירות היא חמורה מאוד.

    משפט תעבורה: מדיניות הענישה בעבירות מהירות

    תוכן עניינים

    מהם העונשים בגין עבירות מהירות?

    קביעת מהירות כ"מופרזת" אינה זהה בכל מקום. הדבר תלוי בסוג הכביש ובתנאי הדרך. כך, למשל, נהיגה במהירות 40 קמ"ש ברחוב צר יכולה להיחשב לנהיגה במהירות מופרזת, בעוד נהיגה במהירות שכזו בכביש מהיר כלל לא תיחשב לכזו. לכן, ישנם מספר עונשים בגין נהיגה במהירות מופרזת:

    • העונש בגין נהיגה במהירות 20 קמ"ש מעל המותר בדרך עירונית, או במהירות 25 קמ"ש מעל המותר בדרך שאינה עירונית, הוא קנס של 250 ₪.
    • אדם הנוהג במהירות 21-30 קמ"ש מעל המותר בדרך עירונית או במהירות 26-40 קמ"ש בדרך לא עירונית – מחויב בתשלום קנס בסך 750 ₪ וכן נרשמות 8 נקודות לחובתו.
    • נהיגה במהירות 31-40 קמ"ש מעל המותר בדרך עירונית או במהירות 41-50 קמ"ש מעל המותר בדרך שאינה כזו – מחייבת תשלום קנס בסך 1500 ₪ וגורמת לרישום 10 נקודות חובה.
    • אדם הנוהג 41 קמ"ש או יותר מעל המותר בדרך עירונית או 51 קמ"ש או יותר מעל המותר בדרך לא עירונית – מזומן למשפט ונרשמות לחובתו 10 נקודות.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      נקודות חובה ניתנות גם בגין עבירות נוספות, כמו דיבור בטלפון ללא דיבורית במהלך נהיגה. תקנה 549א' בתקנות התעבורה קובעת שנהג שנרשמו לחובתו מ-12 ועד 22 נקודות (כולל), מחויב בקורס נהיגה נכונה בסיסי, ונהג שנרשמו לחובתו מ-24 ועד 34 נקודות (כולל), מחויב בקורס נהיגה נכונה ייעודי.

      אי-ביצוע הקורס עלול, בסופו של דבר, להוביל להתליית רישיון הנהיגה.

      איך ניתן לאכוף עבירות מהירות?

      רבים מהנוהגים במהירות מופרזת, עושים כן עקב המחשבה שמכיוון שברוב הכבישים לא נמצאים שוטרים – אין חשש שהם יתפסו נוהגים במהירות מופרזת. ואולם, כיום, ניתן לאכוף עבירות מהירות לא רק באמצעות נוכחות שוטר בכביש.

      בכבישים רבים מוצבות מצלמות "א3", שמטרתן לאכוף עבירות מהירות, וכן עבירות נסיעה באור אדום ובנתיב תחבורה ציבורית.

      למצלמות אלה קשר ישיר עם מרכז בקרה שמפענח את התצלומים מהכבישים, וכך ניתן לאתר את מספרי הרכבים הרלוונטיים ואת בעליהם, ולשלוח להם דוחות לתשלום או הזמנות למשפט.

      ישנם אמצעים נוספים לאכיפת עבירות מהירות, כמו מד מהירות לייזר המצויים בידי שוטרי תנועה, הפועלים באמצעות קרן לייזר שמאפשרת למדוד את מהירות הרכב מלפנים ומאחור.

      לסיכום, נהיגה במהירות מופרזת עשויה להוביל לחיוב בתשלום קנס בסך כמה מאות שקלים, ואף 1500 ₪.

      כמו כן, היא עשויה להוביל לרישום נקודות חובה. חשוב שכל נהג יידע שישנם מספר אמצעים לאכוף עבירות מהירות, כמו מצלמות "א3" ומדי מהירות לייזר, והעובדה ששוטר לא נוכח בכביש לא בהכרח מונעת ענישה.

      *אין באמור לעיל ובאתר משפט תעבורה – Trafficlaw משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי. כל המסתמך על האמור באתר משפט תעבורה עושה זאת באחריותו המלאה ועל דעת עצמו בלבד!

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8041969 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף