משפט תעבורה
משפט תעבורה
פנייה לייעוץ אישי



    זומנתי למשפט תעבורה בגין אור אדום – למה עליי לצפות?

    רבים מאזרחי ישראל מזומנים במהלך חייהם למשפט תעבורה. הסיבות לכך רבות ומגוונות. מאמר זה יסביר למה צריך לצפות אדם שזומן למשפט תעבורה בגין נסיעה באור אדום.

    זומנתי למשפט תעבורה בגין אור אדום - למה עליי לצפות?

    תוכן עניינים

    מתי מזמנים למשפט תעבורה בגין אור אדום?

    בטרם אסביר למה צריך לצפות אדם שזומן למשפט תעבורה בגין נסיעה באור אדום, אדגיש כי לא בכל מקרה שבו אדם נוסע באור אדום, הוא מזומן למשפט תעבורה.

    לדוגמה, כאשר מעל רמזור אדום ישנו תמרור הוריה (תמרור 208-201 בלוח התמרורים), והנהג לא נוסע בכיוון הנסיעה שמתיר הרמזור – הוא צפוי לקבל קנס בסך 500 ₪ ולרישום של 6 נקודות לחובתו.

    כשהאור ברמזור הוא אדום והנהג לא עוצר את רכבו לפני קו העצירה, או לפני מעבר החצייה, או בסמוך לרמזור – אלא נכנס לצומת (אם קיים) ובכל מקרה ממשיך בנסיעה – הוא צפוי להיקנס ב-1500 ₪ וצפויות להירשם לחובתו 10 נקודות.

    הנסיבות שבהן אדם הנוסע באור אדום צפוי להיות מזומן למשפט תעבורה, מכונות "נסיבות מחמירות".

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      לדוגמה, כשהאור ברמזור הוא אדום והנהג לא עוצר את רכבו כאמור, ונכנס לצומת תוך גרימת סיכון/הפרעה לעובר דרך אחר (לדוגמה: הולך רגל), או שהוא עושה כן בזמן שבצומת ישנו רכב אחר שהגיע מכיוון אחר,

      צפוי הנהג לקבל זימון למשפט תעבורה, וכן צפויות להירשם 10 נקודות לחובתו.

      גם אם הנהג לא גורם סיכון/הפרעה לעובר דרך אחר ואין בצומת רכב אחר שהגיע מכיוון אחר, אך ב-3 השנים שלפני יום העבירה הורשע הנהג בעבירת אור אדום, הוא צפוי לקבל זימון למשפט תעבורה וצפויות להירשם לחובתו 10 נקודות.

      קושי להוכיח חפות

      נהג שזומן למשפט תעבורה בגין אור אדום צריך לצפות לכך שיהיה לו קשה מאוד להוכיח את חפותו. כיום, ברבים מהצמתים מוצבות מצלמות אלקטרוניות, המתעדות את הנעשה בכבישים, כולל, כמובן, נסיעות באור אדום.

      אותם צילומים נשלחים באופן אוטומטי למרכז הבקרה של המשטרה, ואם וכאשר המשטרה מאשרת שאכן בוצעה עבירה, נשלח לנהג דו"ח בגין עבירה זו. יש לציין, שהמשטרה צריכה לשלוח לנהג את הדו"ח עד ארבעה חודשים ממועד ביצוע העבירה.

      אם עוברים יותר מארבעה חודשים מיום ביצוע העבירה, ובמהלך תקופה זו המשטרה כלל לא מודיעה לנהג שהוא יקבל בקרוב דו"ח בגין עבירת אור אדום, חלה התיישנות על העבירה והנהג יכול לדרוש את מחיקת הדו"ח.

      גם הצבת שוטרים ברבים מהצמתים היא דרך לאכיפת עבירות שכאלה וכן גורם נוסף שמקשה על הנהג להוכיח את חפותו. אם הדו"ח נכתב ע"י שוטר, חלה התיישנות על העבירה תוך שנה ממועד ביצועה, ולא תוך ארבעה חודשים.

      חשוב לפנות לייעוץ משפטי

      למרות האכיפה המרובה שמקשה על הנהג להוכיח את חפותו, חשוב שנהג שמזומן למשפט תעבורה בגין אור אדום, יפנה לייעוץ משפטי של עו"ד לענייני תעבורה.

      עקב הידע והניסיון הרב של עוה"ד, הוא יכול וצריך לבדוק את תקינותו וחוקיותו של הדו"ח, וכן להסביר לאותו נהג כיצד עליו לפעול כדי שהעונש בגין עבירת האור האדום יפגע בו באופן המינימלי ביותר.

      לסיכום, נהג שנוסע באור אדום צפוי להיות מזומן למשפט תעבורה כאשר העבירה התרחשה בנסיבות מחמירות. עליו לדעת, שעקב האכיפה המרובה שקיימת בכבישים ובצמתים בפרט, יהיה לו קשה לטעון ולהוכיח שלא נסע באור אדום.

      עם זאת, חשוב שיפנה לייעוץ משפטי של עו"ד לענייני תעבורה, שכן ייתכן והאחרון יגלה שהדו"ח כלל לא תקין ו/או חוקי, וכן יידע כיצד אותו נהג צריך לפעול כדי שבכל מקרה העונש יפגע בו באופן המינימלי ביותר.

      *אין באמור לעיל ובאתר משפט תעבורה – Trafficlaw משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי. כל המסתמך על האמור באתר משפט תעבורה עושה זאת באחריותו המלאה ועל דעת עצמו בלבד!

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8041969 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף