משפט תעבורה
משפט תעבורה
פנייה לייעוץ אישי



    האם מותר לסרב לבדיקת אלכוהול?

    כיום, בטיחות בדרכים מקבלת משקל נכבד בתודעה הציבורית, כאשר הרשויות השונות, הן הממשלתיות והן המקומיות, פועלות באופן נמרץ על מנת למגר את תאונות הדרכים. ידוע כי אחת הסיבות המרכזיות לתאונות הדרכים הנה נהיגה תחת השפעת אלכוהול. בשל כך, המשטרה אינה מתייחסת בקלות רוח לנהגים החשודים בנהיגה בגילופין.

    האם מותר לסרב לבדיקת אלכוהול?

    בכדי להוכיח כי הנהג אכן נוהג בהשפעת אלכוהול, פותחה בדיקת שכרות ואמצעי בדיקה רבים, כגון מכשיר הינשוף. אלמנטים אלו אכן מסייעים במידה רבה בבטיחות הדרכים ומדירים מן הכביש נהגים הנוסעים בצורה מסוכנת.

    תוכן עניינים

    עם זאת, מה קורה כאשר נהג נמצא באזור האפור של האבחנה הזו? קרי, נהג הנעצר על ידי המשטרה בחשד לנסיעה בגילופין, אולם למעשה אין הוא שתה כלל או שעבר זמן מה מאז כוסית האלכוהול האחרונה שלו?

    במקרים אלו ואחרים, האם נהג יכול לסרב לבדיקת אלכוהול? בדיוק לשם כך ריכזנו עבורכם את המידע הנדרש למצבים מעין אלו.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      בדיקת אלכוהול

      על פי חוקי ישראל, נהיגה בשכרות נקבעת במידה ונמצא כי לנהג יש אחוז אלכוהול גבוה יותר מזה הנקבע בחוק. זאת, בהתאם לבדיקות אלכוהול הנערכות על ידי השוטר המעכב ועל פי התרשמותו.

      בדיקות אלו כוללות קריטריונים קבועים מראש וכוללים בין היתר שיחת התרשמות עם הנהג, יכולות קואורדינציה שונות, סממנים גופניים וכן, בדיקת נשיפה בינשוף.

      באמצעות מכשיר ייחודי זה, הנהג החשוד נושף במכשיר, הקובע באמצעות חיישנים את אחוזי האלכוהול בדם.

      סירוב לבדיקת אלכוהול

      נהג הנתפס כחשוד בנהיגה תחת אלכוהול, נדרש לבצע את הבדיקות הנ”ל. עם זאת, עליו לעשות אותן מרצונו החופשי, ואין השוטרים יכולים לאלצו לעשותן בניגוד לרצונו.

      אף על פי שבדיקה זו צריכה להיעשות בהסכמה מלאה של הנהג, יש לזכור כי סירוב לביצוע בדיקת אלכוהול אינו פוטר מעונש.

      למעשה, נהג שמסרב לבדיקות אלו, דינו כנהג שיכור לכל דבר. המקרים היחידים בהם לא ניתן לעשות בדיקות אלכוהול הנם כאשר הנהג נמצא תחת תרופות למיניהן או שמצבו הפיזי אינו מאפשר לו לבצע את הבדיקות.

      יחד עם זאת, נהג שסירב לבצע את בדיקת האלכוהול, יכול לחזור בו תוך 15 דקות מהוראת הבדיקה על ידי השוטרים.

      במקרה זה, ייחשב בדו”ח כי הנהג שיתף פעולה עם הבדיקות הנדרשות, ואין לכלול את סירובו הקודם בדו”ח המשטרתי או להשליכו על דינים עתידיים.

      נהג שסירב לבצע את בדיקת האלכוהול, יכול לחזור בו תוך 15 דקות מהוראת הבדיקה על ידי השוטרים

      מה כדאי לעשות במקרה של חשד לנהיגה בשכרות?

      עיכוב, רישום דו”ח או זימון למשפט יכולים להיות מצבים מאוד לא נעימים עבור כל אחד, ובייחוד עבור נהגים שאין עוול בכפם. עם זאת, במידה ועוכבתם על ידי משטרת התנועה, הדבר החשוב ביותר הוא להישמע להוראות השוטרים.

      דבר זה מקבל משנה תוקף אם נדרשתם לבצע בדיקת אלכוהול. יתר על כן, מומלץ להיעזר בעורך דין המומחה בתחום, על מנת לקבל את כל הזכויות המגיעות לכם.

      *אין באמור לעיל ובאתר משפט תעבורה – Trafficlaw משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי. כל המסתמך על האמור באתר משפט תעבורה עושה זאת באחריותו המלאה ועל דעת עצמו בלבד!

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8041969 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף