משפט תעבורה
משפט תעבורה
פנייה לייעוץ אישי



    עורך דין תעבורה

    דיני התעבורה נועדו לשמור על בטחון הציבור בדרכים. העובר עבירת תעבורה, יקבל קנס כספי או יעמוד לדין בבית משפט לתעבורה. עורך דין לתעבורה מעניק ייצוג משפטי בכל הנוגע לדיני התעבורה ועיקר עבודתו היא בייצוג נהגים אשר עומדים לדין בגין עבירת תעבורה.

    עורך דין תעבורה

    יש להבחין בין עבירות אשר דינן קנס כספי לבין עבירות של משפט תעבורה. במקרה הראשון, יכול הנהג לשלם קנס כספי ובזאת תם עונשו על ביצוע העבירה.

    תוכן עניינים

    במקרה השני, יעמוד הנהג למשפט, בגין העבירה שביצע. למותר לציין כי עבירות המשפט, הן החמורות יותר.

    בתי המשפט לתעבורה

    חומרתן של עבירות התעבורה נמדדת על ידי הנזק שה עלולות לגרום. למותר לציין כי הסכנה הגדולה היא תאונת דרכים.

    עבירות תעבורה בכלל ועבירות של מהירות מופרזת ונהיגה בשכרות בפרט, עלולות לגרום לתאונות דרכים קטלניות. לצד הפגיעה בנפש, נגרם גם נזק לרכוש.

    בתי המשפט לתעבורה, מבקשים להרתיע נהגים מלבצע עבירות תעבורה וכידוע, הרתעה מושגת בעיקר על ידי ענישה. לפיכך, כאשר נדרש בית המשפט לגזור את עונשו של נאשם, יעמוד מולו, גם האינטרס הציבורי.

    לצד שיקול זה, ייקח בית המשפט בחשבון גם שיקולים נוספים כדוגמת חומרת העבירה, נסיבות ביצועה, עבירות קודמות, אם ישנן וכיו"ב.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      כאשר מוגש כתב אישום נגד נהג, עורך דין תעבורה ינסה לבטל את כתב האישום או להגיע להסדר טיעון עם התביעה.

      ייעוץ משפטי של עורך דין תעבורה

      עבירות תעבורה מתחלקות לעבירות קנס ולעבירות משפט. נהג אשר קיבל קנס כספי, יכול לשלם את הקנס, להגיש בקשה להישפט או לנסות ולבטל את הקנס.

      בשני העורך דין תעבורה מקרים האחרונים, חשוב מאוד לקבל ייעוץ משפטי של עורך דין תעבורה.

      בקשות לביטול הקנס נדחות במרבית המקרים. על כן, חשוב כי עורך דין תעבורה ינסח את הבקשה ויציג טיעונים מבוססים המצדיקים את ביטול הקנס.

      המבקש להישפט במקום לשלם את הקנס, חייב גם הוא להתייעץ עם עורך דין תעבורה. אם יקבע בית המשפט כי הנהג אשם, יכול כי יוטל על הנאשם, עונש חמור יותר מן הקנס המקורי.

      לכן, טרם תתקבל ההחלטה להישפט, יש לקבל ייעוץ מקצועי של עורך דין תעבורה.

      כאשר מדובר על עבירות תעבורה חמורות, כמו נהיגה בשכרות, יעמוד הנהג לדין והדבר אינו נתון לבחירתו. עורך דין תעבורה ינסה לבטל את כתב האישום או להגיע להסדר טיעון עם התובע, על מנת להקל בעונשו של הנאשם.

      עבירות תעבורה חמורות, כמו נהיגה בשכרות, יעמוד הנהג לדין והדבר אינו נתון לבחירתו.

      זיכוי במשפט תעבורה

      ישנם מקרים רבים בהם הוגש כתב אישום נגד נהג אך מבדיקת הראיות, מגלה עורך דין תעבורה כי אין מקום להרשיע את הנאשם.

      במצב זה, ינסה עורך הדין לבטל את כתב האישום ואם נתקל בסירוב של התביעה, ינהל את התיק בבית המשפט. זיכוי במשפט תעבורה, יכול להיות מסיבות שונות ובין השאר:

      1. מכשיר בדיקה לא תקין: כתבי אישום בגין עבירות תעבורה, מוגשים במקרים רבים, על בסיס תוצאות בדיקה של מכשיר כלשהו. למשל, כתב אישום בגין נהיגה בשכרות, מוגש בדרך כלל, על בסיס בדיקת ינשוף.אם יוכיח עורך דין תעבורה כי הבדיקה לא הייתה תקינה, יזוכה הנהג.
      2. אי הקפדה על נהלים: כאשר המשטרה אינה עומדת בנהלים, למשל, אי כיול מכשיר בדיקה, ייתכן והנהג יזוכה מכתב האישום.
      3. פגם בעדות: לעיתים, בתי המשפט לתעבורה, מזכים נאשם בשל פגם בעדות.

      עורך דין תעבורה מעניק ייעוץ משפטי בכל הנוגע לעבירות תעבורה. בתי המשפט לתעבורה נוטים להחמיר עם נאשמים בעבירות מסוימות, על מנת להגשים את האינטרס הציבורי.

      לכן, חשוב מאוד לקבל ייעוץ משפטי של עורך דין תעבורה.

      *אין באמור לעיל ובאתר משפט תעבורה – Trafficlaw משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי. כל המסתמך על האמור באתר משפט תעבורה עושה זאת באחריותו המלאה ועל דעת עצמו בלבד!

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8041969 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף