משפט תעבורה
משפט תעבורה
פנייה לייעוץ אישי



    אחרי כמה זמן נמחקות נקודות תעבורה? (מדריך משפטי 2023)

    ברוב המקרים, דו"ח תעבורה שמקבלים נהגים לא מסתכם רק בקנס כספי, אלא גורר אחריו רישום נקודות תעבורה. האם אפשר למחוק נקודות תעבורה? אחרי כמה זמן הנקודות נמחקות באופן אוטומטי וכיצד עובדת שיטת הניקוד? כל זאת ועוד במאמר שלפניכם.

    אחרי כמה זמן נמחקות נקודות תעבורה? (מדריך משפטי 2023)

    תוכן עניינים

    מהי שיטת הנקודות?

    שיטת הנקודות היא שיטה שמטרתה מעקב אחרי נהגים המורשעים בעבירות תעבורה.

    השיטה עובדת בצורה בה כל עבירת תעבורה שמבצע נהג, גוררת עמה רישום של נקודות תעבורה לחובתו, זאת בנוסף לקנס הכספי שיידרש לשלם בגין העבירה.

    לדוגמא, בגין נוסע שאינו חגור ברכב – יירשמו לנהג 2 נקודות תעבורה, בגין חציית קו רצוף – יירשמו לנהג 6 נקודות תעבורה, ובגין נסיעה ברמזור אדום – יירשמו לנהג 10 נקודות תעבורה.

    נקודות אלה מצטברות לכל עבירה נוספת שעובר הנהג, כך שמספר הנקודות הרשומות לחובתו גדל ככל שהנהג מבצע יותר עבירות.

    במידה שנהג מסוים צבר לחובתו 12 נקודות תעבורה ומעלה, יוטלו על הנהג סנקציות שונות בגין צבירת הנקודות כגון קורס נהיגה נכונה, פסילת רישיון לתקופה מסוימת וכדומה.

    חשוב לציין, הסנקציה שתוטל על הנהג תהיה מכבידה וחמורה יותר ככל שלנהג רשומות יותר נקודות לחובתו.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      האם נקודות נמחקות אחרי שנתיים?

      נקודות תעבורה נמחקות אחרי שנתיים רק במידה שהנהג צבר פחות מ-22 נקודות תעבורה, ובתנאי שהשלים את אמצעי התיקון הנדרש ממנו. בצבירה של 12-22 נקודות, אמצעי התיקון הנדרש מהנהג הוא מעבר קורס בסיסי בנהיגה נכונה בהיקף של 12 שעות.

      כך, במידה שהנהג עבר קורס בנהיגה נכונה, וחלפו שנתיים מיום ביצוע העבירה האחרונה, נקודות התעבורה יימחקו באופן אוטומטי. לעומת זאת, במידה שהנהג צבר יותר מ-22 נקודות, מחיקה אוטומטית תתבצע רק לאחר ארבע שנים מיום ביצוע העבירה האחרונה, וגם במקרה זה מחיקת הנקודות תלויה בהשלמת אמצעי התיקון.

      האם נקודות נמחקות אחרי קורס ריענון נהיגה?

      נקודות תעבורה אינן נמחקות מיד אחרי קורס ריענון נהיגה, אך קורס ריענון עשוי להיות תנאי הכרחי למחיקת הנקודות. כפי שהוסבר קודם, על מנת למחוק נקודות תעבורה יש להמתין תקופת זמן מסוימת הקבועה מראש, על מנת שתוקף הנקודות ייפוג.

      נקודות תעבורה אינן נמחקות מיד אחרי קורס ריענון נהיגה

      כך, גם כאשר מעבר קורס ריענון נהיגה הוא אמצעי התיקון הנדרש מהנהג, מילוי הדרישה אינו מספיק כדי למחוק את הנקודות, ויש להמתין למחיקה אוטומטית.

      כיצד ניתן למחוק נקודות תעבורה מבלי להמתין שיימחקו אוטומטית?

      ניתן למחוק נקודות תעבורה מבלי להמתין שיימחקו אוטומטית באמצעות הגשת בקשה לעמוד לדין או באמצעות המרת דו"ח התעבורה לאזהרה.

      הגשת בקשה להישפט – בקשה להישפט תוגש על ידי הנהג מקבל הדו"ח או על ידי עורך דין מטעמו. חשוב לדעת, כי יש להגיש את הבקשה טרם שולם הקנס, שכן לאחר ששילמתם את הדו"ח לא יהיה ניתן להגיש בקשה לעמוד לדין. בנוסף, הבקשה תוגש תוך 90 ימים ממועד קבלת הדו"ח.

      מחיקת נקודות תעבורה במסגרת אפשרות זו, עשויה להתבצע הן כאשר נקבע שהנהג זכאי, והן באמצעות הסדר טיעון.

      עורך דין תעבורה מנוסה ובקיא בתחום, עשוי להוביל להמרת הסעיף בו הואשם הנהג לסעיף עבירה אחר, ובכך להפחית את נקודות התעבורה שנצברו לחובתו של הנהג ואף למחוק אותן לחלוטין.

      המרת דו"ח התעבורה לאזהרה במשטרה – המרת דו"ח התעבורה לאזהרה תתבצע ע"י השוטר האוכף במועד ביצוע העבירה, או באמצעות הגשת בקשה למרכז פניות נהגים ארצי. חשוב לשים לב כי יש להגיש את הבקשה להמרת הדו"ח תוך 30 ימים ממועד קבלת הדו"ח. המרת דו"ח באזהרה תחייב את הנהג להודות בביצוע העבירה . בנוסף בעת בחינת הבקשה נבחנים מספר קריטריונים כגון : וותק הנהיגה של הנהג, עבר תעבורתי, סוג העבירה ועוד, כך שרק במידה שהנהג עומד בכל התנאים הקבועים, בקשתו עשויה להתקבל.

      עם זאת, בחלק מהמקרים גם כאשר הנהג עומד בכל התנאים, בקשתו לא מאושרת, וזאת כיוון שהחלטה זו מתבצעת בכל מקרה בהתאם לשיקול דעת משטרתי.

      לסיכום, צבירת מספר רב של נקודות תעבורה עשויה להיות בעלת השלכות כבדות על הנהג. לכן, מומלץ לפעול למחיקת הנקודות כאשר מספר הנקודות הרשומות לנהג עדיין נמוך. על מנת להעלות את סיכויי הצלחתכם במחיקת נקודות התעבורה, מומלץ לפנות לעורך דין תעבורה מומחה לקבלת ייעוץ וייצוג משפטי מקצועי.

      *אין באמור לעיל ובאתר משפט תעבורה – Trafficlaw משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי. כל המסתמך על האמור באתר משפט תעבורה עושה זאת באחריותו המלאה ועל דעת עצמו בלבד!

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8041969 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף