משפט תעבורה
משפט תעבורה
פנייה לייעוץ אישי



    טבלת נקודות תעבורה (מדריך 2023)

    ברוב הפעמים, בעת קבלת דו"ח תעבורה נרשמות לנהג גם נקודות המצטברות לחובתו. נקודות תעבורה עשויות להכביד על הנהג שכן צבירת מספר מסוים של נקודות דורשת מהנהג לנקוט באמצעי תיקון.

    טבלת נקודות תעבורה (מדריך 2023)

    מהי שיטת הניקוד? אילו אמצעי תיקון נדרשים מהנהג וכיצד ניתן למחוק נקודות תעבורה? כל זאת ועוד במאמר שלפניכם.

    תוכן עניינים

    שיטת הניקוד

    שיטת הניקוד היא שיטה בה כל עבירת תעבורה שמבצע נהג גוררת רישום מספר מסוים של נקודות לחובתו. בשיטה זו, עבירות התנועה הקלות גוררות רישום של 2 נקודות תעבורה, ואילו עבירות התנועה החמורות גוררות רישום של 10 נקודות תעבורה.

    נקודות התעבורה נרשמות בנוסף לקנס הכספי המוטל על הנהג, ונהגים שצברו מעל ל12 נקודות תעבורה יידרשו לנקוט באמצעי תיקון מסוים כתנאי לאיפוס הנקודות הרשומות לחובתו. חשוב לציין, כי אמצעי התיקון שיוטל על הנהג יהיה כבד יותר ככל שהנהג צבר יותר נקודות תעבורה.

    אמצעי התיקון עשוי להיות מעבר קורס נהיגה מונעת, מעבר מבחן תיאוריה, פסילת רישיון נהיגה לתקופה מסוימת ועוד. שיטה זו יעילה בעיקר במקרים של נהגים המורשעים בעבירות תעבורה פעם אחר פעם, כך שרשות הרישוי יכולה לבצע מעקב מסודר אחרי צבירת נקודות הנרשמות לנהגים ולהטיל עליהם סנקציות בהתאם.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      כיצד ניתן לברר את מספר נקודות התעבורה שצברתי?

      ניתן לברר את מספר נקודות התעבורה שנצברו באתר האינטרנט של משרד התחבורה, בסניפים של משרד הרישוי, דרך המוקד הטלפוני ובעמדות לבדיקה באופן עצמאי. בעת הגשת הבקשה דרך אתר האינטרנט של משרד התחבורה, הנהג יידרש לשלם דמי טיפול בסך 10 ₪ ולמלא את פרטיו. התדפיס יישלח לביתו תוך 10 ימים ממועד הגשת הבקשה.

      בנוסף, נהג המעוניין לבדוק את מצב הנקודות הרשומות לחובתו יכול לעשות כן ע"י הגעה לאחד ממשרדי הרישוי ברחבי הארץ.

      הדרך הקלה ביותר לבדיקת מצב נקודות, היא דרך המוקד הטלפוני של משרד הרישוי, שישלח תדפיס המפרט את מצב הנקודות לביתו של הנהג תוך 10 ימים.

      עמדות לשירות עצמי המפוזרות במרכזים מסחריים, קניונים וכדומה, מאפשרות גם הן הגשת בקשה לקבלת תדפיס.

      האם ניתן למחוק נקודות תעבורה?

      אכן, ניתן למחוק נקודות תעבורה באופן יזום. ניתן לעשות כן במספר דרכים:

      1. הגשת בקשה להישפט – בקשה לעמוד לדין תוגש על ידי הנהג מקבל הדו"ח או באמצעות עורך דין, ותוגש טרם שולם הקנס הכספי ותוך 90 יום ממועד קבלת הדו"ח.
        עמידה לדין בגין עבירת התעבורה שגררה רישום נקודות, עשויה להסתיים בהפחתת נקודות ואף בביטולן. במסגרת הגשת בקשה להישפט, ניתן להגיע להסדר טיעון – בעזרת ייצוג של עורך דין תעבורה בקיא ומנוסה, הסדר טיעון עשוי להוביל להפחתת הנקודות הרשומות לחובתו של הנהג. הפחתת נקודות במסגרת הסדר טיעון יכולה להתבצע לדוגמא על ידי המרת סעיף העבירה בה נאשם הנהג לסעיף עבירה קלה יותר.
      2. המרה לאזהרה – במידה שהנהג עומד במספר קריטריונים קבועים, ובהתאם לשיקול דעת משטרתי, ניתן להמיר את דו"ח התנועה שקיבל הנהג לאזהרה בלבד.

      לאחר כמה זמן נקודות תעבורה נמחקות אוטומטית?

      נקודות תעבורה נמחקות באופן אוטומטי לאחר שנתיים או לאחר ארבע שנים, בהתאם למספר הנקודות שצבר הנהג לחובתו.

      נהג שצבר עד 20 נקודות תעבורה, יידרש להמתין שנתיים מיום ביצוע העבירה האחרונה עד למחיקה אוטומטית של נקודות התעבורה.

      נהג שצבר 22 נקודות ומעלה, יידרש להמתין ארבע שנים מיום ביצוע העבירה האחרונה עד למחיקה אוטומטית של הנקודות.

      כפי שצוין קודם, מחיקת נקודות תעבורה מותנית בהשלמת אמצעי התיקון הנדרש מהנהג בהתאם למספר הנקודות הרשומות לו:

      בצבירת 12-22 נקודות יידרש הנהג לעבור קורס בסיסי בנהיגה נכונה, בצבירת 24-34 נקודות תעבורה יידרש הנהג לעבור קורס בסיסי וקורס מתקדם בנהיגה נכונה וצבירת 36 נקודות תגרור פסילת רישיון לתקופה של 3 חודשים.

      במידה שהנהג צבר 36 נקודות ומעלה פעם שנייה תוך שש שנים, רישיונו ייפסל לתקופה של 9 חודשים, והנהג יידרש לעבור מבחן נהיגה עיוני ומעשי נוסף בצירוף לבדיקות רפואיות של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

      נקודות תעבורה נמחקות באופן אוטומטי לאחר שנתיים או לאחר ארבע שנים

      לסיכום, בשל העובדה שצבירת נקודות תעבורה עשויה להיות בעלת השלכות, מומלץ ורצוי למחוק נקודות תעבורה באופן יזום , עם קבלת הדו"ח מהשוטר. מחיקת נקודות תעבורה עשויה להוות משימה לא פשוטה, ולכן מומלץ לפנות לעורך דין תעבורה מיומן לקבלת ייעוץ וייצוג משפטי.

      *אין באמור לעיל ובאתר משפט תעבורה – Trafficlaw משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי. כל המסתמך על האמור באתר משפט תעבורה עושה זאת באחריותו המלאה ועל דעת עצמו בלבד!

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8041969 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף