משפט תעבורה
משפט תעבורה
פנייה לייעוץ אישי



    כמה עולה ייצוג בהליכים פליליים?

    כאשר אדם מוצא את עצמו כחשוד או נאשם בהליך פלילי, הוא ניצב כפרט בודד מול רשויות אכיפת החוק הפועלות במטרה להביא לענישתו על ידי בית המשפט באופן ההולם ביותר מנקודת המבט שלהן.

    ייצוג משפטי איכותי בהליך הפלילי הוא המפתח למיצוי התוצאה הטובה ביותר והימנעות מתוצאה שלילית בדמות ענישה מחמירה.

    תוכן עניינים

    מהם השלבים בהם יש צורך ממשי בעורך דין פלילי?

    ליווי על ידי עורך דין פלילי הוא רכיב חיוני בכל אחד משלבי ההליך הפלילי. אלו הן הנקודות הקריטיות שבהן אסור לוותר על ייצוג על ידי עורך דין פלילי:

    • לפני חקירה באזהרה – לאדם המצוי טרם חקירה יש את הזכות להיוועץ עם עורך דין. מדובר בנקודה קריטית שיש בה כדי לעצב את גורל ההליך כולו, ואין מקום לוותר על זכות זו.
    • במהלך הליך מעצר ימים – הישארותו של חשוד במעצר במהלך חקירתו על ידי המשטרה היא חוויה קשה של אי וודאות והיעדר קשר עם העולם שבחוץ, למעט הקשר עם עורך הדין. ייצוג מיטבי עשוי להוביל לשחרור בתנאים ולעצירת המשך הפגיעה בחירותו של החשוד.
    • במהלך ההליך הפלילי עצמו – ההליך הפלילי הוא זירה בה יש צורך בידע וניסיון, שהם נחלתם של עורכי הדין העוסקים בתחום זה. ייצוג מיטבי מבטיח את השגת התוצאה הטובה ביותר עבור הנאשם.
    • בעת הגשת ערעור – האפשרות של מי שהורשע ונגזר עונשו לשכנע את ערכאת הערעור לזכותו או להפחית מעונשו, דורשת הבנה מעמיקה בעקרונות המנחים את ערכאת הערעור ובקיאות בהלכות המשפטיות השונות.על כן, גם בשלב זה, יש צורך בייצוג משפטי איכותי אשר יידע לשים את הדגש על הנקודות המהותיות ולהוביל לתוצאה אידיאלית.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      כמה עולה ייצוג בהליך מעצר ימים?

      הליך מעצר ימים הוא הליך בו פונה המשטרה לבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרו של חשוד בביצוע עבירה, לצורך השלמת החקירה בעניינו. למשל – חשוד בעבירות סמים, הלבנת הון, מרמה וכד'.

      תכלית המעצר היא למנוע מהחשוד לסכן את הציבור ולשבש את פעולות החקירה. ההליך מורכב מהארכות מעצר של כמה ימים בכל פעם, במהלכן נדרשת המשטרה להציג התקדמות באיסוף הראיות והתבססות של החשדות כלפי החשוד.

      תפקידו של עורך הדין בהליך זה הוא להציג בפני בית המשפט טעמים להביא לשחרור החשוד כגון עוצמה נמוכה של החשדות נגדו, אי ביצוע פעולות חקירה מהותיות והצגת ראיות אשר יש בהן כדי להקהות או לאיין את עוצמת החשדות כנגד החשוד.

      לייצוג על ידי עורך דין פלילי מחירון התלוי בנסיבות המקרה, ועשוי לעמוד על סכום של כמה אלפי שקלים עבור כל דיון במעצר ימים.

      כמה עולה ייצוג במשפט פלילי?

      במהלך המשפט נדרש עורך הדין לעיין באופן יסודי בחומר החקירה, לגבש אסטרטגיה ולפעול על מנת להשיג את התוצאה הטובה ביותר עבור הלקוח שלו.

      עבודת עורך הדין כוללת העלאת טענות מקדמיות, עריכת משא ומתן עם התביעה לצורך גיבוש הסדר מיטבי, ובמידת הצורך ניהול הוכחות בתיק תוך חקירת עדים ומומחים.

      המחיר של ייצוג בהליך זה נגזר ממורכבותו ונע בין כמה אלפי שקלים ביחס למקרים מינוריים ועד כמה עשרות ואף מאות אלפי שקלים במקרים מורכבים במיוחד.

      כמה עולה ייצוג בערעור פלילי?

      אדם אשר הורשע ונדון לעונש על ידי בית המשפט שדן בעניינו, יכול להגיש ערעור הן על חומרת העונש והן על עצם הרשעתו בעבירה.

      היכולת של בית המשפט הדן בערעור לקבל את הערעור על הכרעת הדין היא מצומצמת ותחומה לשאלת קיומה של מחלוקת משפטית או מחלוקת ראייתית בנושאים מוגבלים.

      זאת מאחר שלערכאה הדיונית שמולה נוהל הליך ההוכחות, יש יתרון על פני ערכאת הערעור בכל הנוגע להערכת מהימנות העדים שהופיעו בפניה.

      על כן, האתגר הטמון בהגשת ערעור על הכרעת הדין הוא משמעותי. בשל כך, המחיר אותו יגבה עורך הדין המתבקש לעשות כן צפוי להיות גבוה באופן משמעותי מהמחיר שייגבה על ערעור המופנה כולו רק לחומרת העונש.

      במקרה של ערעור על העונש בלבד, תתמקד עבודתו של העורך דין בהדגשת הנסיבות המקלות הפועלות לטובת לקוחו, תוך השוואה למקרים דומים בהם נגזר עונש נמוך יותר.

      סיכום

      ייצוג משפטי בהליך הפלילי הוא תנאי מהותי לשמירה על זכויותיו של חשוד, נאשם ומערער. הייצוג מקנה ללקוח תמונה מלאה אודות המצב המשפטי בו הוא מצוי וזאת לצד גיבוש פתרון מיטבי בו רצוי לנקוט.

      עלות הייצוג המשפטי משתנה בין הליך והליך, והיא מגלמת בתוכה עבודה מאומצת ושימוש בידע וניסיון שנצברו במשך שנים רבות של פעילות.

      *אין באמור לעיל ובאתר משפט תעבורה – Trafficlaw משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי. כל המסתמך על האמור באתר משפט תעבורה עושה זאת באחריותו המלאה ועל דעת עצמו בלבד!

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8041969 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף